Pipet ile Palamut Avı

7243
PAYLAŞ
Pipet ile Palamut Avı

Balık avlamanın bir çok yolu vardır. Bilinen bir çok yöntemden biri de pipet ile palamut ve lambuka avıdır. Bu iki balık ta sırtı diye tabir ettiğimiz yöntemlerle avlanır. Oldukça güçlü olan bu balıkların avı da çok zevklidir.

palamut avı

Pipet ile hazırlayacağınız bir sırtı olan bu yöntem oldukça ucuz, o derece de etkilidir. Bu yöntemi ilk kullandığımda bana çok inandırıcı gelmemişti. Kaptanımızla Kaş’tan açılıp Meis adası açıklarına doğru yol alırken kullanacağımız takımlara bakarak, bu takımlarla nasıl balık yakalanacağı konusunda kafamda soru işaretleri vardı. Ta ki, oltamızı denize salıp tekneyle ağır ağır yol alırken oltanın ucunda balığın ağırlığını ve direncini hissedip heyecana kapılana kadar. Bu ilk balıktı ve artık kafamda soru işaretleri kalmamıştı. Devamında 20 ye yakın bir kilogramın üzerinde palamudu pipetle hazırladığımız sırtı ile almıştım. Pipetin böyle bir yararı olacağını düşünemezdim. Av bitimi Kaş’a doğru dönerken, bu defa büyük bir lambuka oltama takılmıştı. Bu balık çok güçlü bir şekilde defalarca suyun 2-3 metre üzerine zıplayıp aynı hızla kendini denize çarparak en sonunda oltadan kurtulmayı başardı.

pipet ile palamut avı

Pipetle sırtıyı nasıl hazırlayacağız. Bu yöntemde önce 0,70 ile 1,0 arası misinamızı kasnağa sararak (70 ile 100 metre arası) işe başlayalım. Misinanın ucuna 6-7 cm uzunluğunda körüklü pipet takalım. Pipetin körük kısmı iğneye bakacak şekilde takılmalıdır. Misinamızın ucuna, avlamak istediğiniz palamuda uygun büyüklükte iğnemizi bağlıyoruz. Daha sonra ,önceden misinaya taktığımız pipeti, körük kısmı iğnemizin kancasını kapatacak şekilde kaydırıyoruz. Böylece pipet kullanarak sırtımızı hazırlamış olduk.

Bu yöntemde başka herhangi bir malzeme kullanmıyoruz. Hareket halindeyken teknemizin arkasından 50 ile 70 metre arası misinamızı salıyoruz. Balığın oltaya vurmasını bekliyoruz. Balık oltaya takıldığında tekneyi durdurarak balığı çekiyoruz. Eğer tekne hareket etmeye devam ederse, balığa suyun uygulayacağı basınçla oltadan kurtulmasına sebep olacaktır. Eğer palamut avına çıkacaksanız yanınıza en azından bir pipet almayı ihmal etmeyin.