Alanya’da Kıyıdan Balık Avı

5655
PAYLAŞ

Kıyı balıkçılığı denize kıyısı bulunan şehirlerde yaşayanlar için ilk tercih edilen haftasonu etkinliklerindendir. Güzel güneşli bir hava da ailecek dinlenmek, eğlenmek için bulunmaz bir nimettir. Eğer bu işi yoğun olarak yaşıyorsak havanın güzel, denizin sakin olmasını da beklemeden, oltalarımızı kaptığımız gibi sahillere akın ederiz. sabahın ilk ışıklarıyla birlikte gece geç saatlere kadar kıyıda balık avlayan insanlarla karşılaşmak mümkündür.

Bu haftasonu biz de değişik bir mera denemek için Alanya sahillerinin yolunu tuttuk. Günün erken saatlerinde insanlar yeni yeni balığa geliyorlardı. Edindiğimiz bilgilere göre yakın zamanda, bol miktarda, melanur ve mırmır başta olmak üzere kovalar dolusu balık yakalamışlardı. Bu kıyıda pek fazla görülen bir durum değildir. Aynı verimlilikte bir av yapmak ümidiyle gelen balıkçılar denizin sürprizi ölü dalgalarla karşılaştılar. Biz de oltamızı denize uzak bir mesafeden atarak beklemeye başladık.

Deniz oldukça güzel manzaralar sunuyordu ama uzun bir süre beklememize rağmen hiç bir vuruş alamadık. Oysa bir hafta öncesinde burada kovalar dolmuştu. Kullandığımız takım 3 ve 4 köstekli 7-8 numara iğneden oluşan takımlardı. Yem olarak genellikle sülünezi tercih ediyoruz. Tavuk eti de başta mırmır olmak üzere bir çok balık için kullanılabilir. İlk denememiz olan Alanya sahilinden bir sonuç alamadığımız için yeni yerleri denemek için Türkler sahiline iniyoruz. Yine burada da istediğimizi alamıyoruz. Bol miktarda küçük balık daha siz misinanın boşluğunu almakla meşgulken oltadan yeminizi bitiriyor. Küçük balık varsa büyük balıkta var düşüncemiz de işe yaramıyor.

Okurcalar, Kızılağaç derken elimiz boş bir şekilde Manavgat’a ulaşıyoruz. Buradan şu sonucu çıkarıyoruz; etrafı denizlerle çevrili ülkemizin balık konusunda ne kadar fakir olduğu… Aslına bakarsanın Alanya kıyısı tüm Akdeniz sahili boyunca bizleri mutlu edecek kadar balığın kıyıdan tutulamayacağı görülmektedir. Zaman zaman bir kaç parça balık alanın kendini şanslı hissettiği ülkemizde bu gidişle, çok uzak olmayan bir tarihte denizlerimiz su çölüne dönecek gibi görünmekte.

Koca bir günün sonunda bize düşende, denizin bize suduğu kartpostal tadında fotoğrafları paylaşmak oldu.