İzmir Kordon Boyu Balık Avı

5144
PAYLAŞ

İzmir denilince akla ilk gelen yerlerden biri de kordon boyundur. Akşamları oldukça hareketli olan bu yer günün ilk ışıklarıyla birlikte balıkçıların uğrak yeri haline gelir. İlk defa oltayla tanışanlardan tutun, bu işte ustalaşmış balıkçılar gün boyu kısmetinin peşinden koşar. Biz de bu gün kordon boyunda balık avını inceledik.

Genel olarak bir heyecandan ve umuttan öte gitmeyen balık avında işi bilenlerin ustalıklarını konuşturduklarına da tanık olduk. Balık olarak genellikle karşımıza çupra çıktı. Kıyıdan alınan çupralar 700 gr ve üzeri, hatırı sayılır büyüklükte. Çupralara 1,5 kg üzeri granyözler eşlik ediyor. Yazımda da belirttiğim gibi bazı balıkçılar vuruş dahi alamazken, bu işte emek harcayanlar emeklerinin karşılığını alıyor.

Gelelim bu balıkları yakalayabilmek için nasıl  bir ekipmana sahip olmanız gerektiğine. Malum her balık için farkli takımlara sahip olmak gerekiyor. Yaptığımız görüşmelerden edindiğimiz bilgilere göre öncelikle 4.20’lik kaliteli bir kamış olmazsa olmazımız. Yine kaliteli ve güçlü bir olta makinesine de ihtiyacımız var.

Balık avı hakkında kısa bilgiler

Yem olarak genellikle canli yengeç tercih ediliyor. Uzun saçak takım ve gezer kurşun ise diğer malzemelerimiz. Kurşunun ağırlığı hava şartlarına göre değişiklik gösterebiliyor. İri çupralara ulaşmak için kıyıdan 100-120 metre mesafeye ulaşmak gerekiyor.

Gün içerisinde İzmir Surfcasting Academi’den Mustafa Bey ve ekip arkadaşlarıyla karşılaşıyoruz. Ayak üstü  sohbetimizde kendisinden bir çok yararlı bilgi ediliyoruz. Bu ekibin ulusan birçok yarışmaya katıldığını öğreniyoruz.

Balık avlamak konusunda oldukça deneyimli olan bu ekipten bizim de öğreneceğimiz çok şeyin olduğunun farkına  varıyoruz. Kıyıdan aldıkları büyük ebatlı balıkların sırlarını bizimle paylaşacaklarını umuyoruz. Zaman içerisinde bu bilgileri de sizlerin kullanımına sunacağız.

Yaklaşık 17 yıldır Antalya merkezli yazılarımıza, görev yeri değişikliği nedeniyle, ilk yazımızla bundan sonra İzmir’den devam edeceğiz. Balon balıklarıyla mücadele ile geçen yılların acısını İzmir’de çıkarmayı umuyoruz.

Kısa bir sürede Antalya’da balık avlamayı imkansız hale getiren balon balıklarının Ege’ye de yayılmamasını umuyorum. Balon balığı olmadan balık avının tadını çıkarmak güzel olacak.

Avlarını bizimle paylaşan balıkçı arkadaşlara teşekkür ederek, avlardan bir kaç kare fotoğrafı sizlerin beğenisine sunuyorum.