İzmir’de Balıktayım

4379
PAYLAŞ

İzmir’den balık avı manzaralarına devam ediyoruz. Başlığımızı ”İzmir’de balıktayım” olarak seçtik. Bunun nedeni, baliktayim.com sitesinde bundan sonra daha çok İzmir’den paylaşımlar bulacağınız içindir.

Hafta sonu İzmir’in balık avı meralarını keşfe devam ettik. Şimdilik merkezden paylaşımlar yapıyoruz. Konak sahilinin, amatör balıkçılar için oldukça güzel imkanlar sunduğunu gördük.

Bu yazımızda, kısaca merayı tanıtıp, bir kaç şanslı balıkçıdan paylaşımlarda bulunacağız. İzmir’in, amatör balıkçıların kendini mutlu hissetmesine yetecek kadar, balık yönünden zengin olduğunu söyleyebiliriz.

Önce bir kaç balık..

Öncelikle işe kıyıdan balık avlayanların ziyaretiyle başladık. Onların mutluluklarına ortak olduk. Gördüğümüz kadarıyla herkes nasibini yakalamış ve güzel havanın tadını çıkarmaktaydılar. Oltalarına takılan balıkların hatırı sayılır büyüklükte, levrek, çupra, istavrit, kefal ve granyözler olduğunu gördük.

Tüm bu iri balıkların yanında, balıkçı tezgahlarında 25-30 TL’ye satılan isparilerin tekrar denize salındığına da tanık olduk. Kordon boyu oltalarını denize salan balıkçıların, balık boy limitlerine uymaları da bizi mutlu etti. Bilinçli balıkçılar salınan her balığın daha büyük olarak oltaya geri döneceğinin farkındalar.

Denizin sakinliği , balığın bolluğu da bizi harekete geçirdi. Antalya’da avları genellikle tekneden yapmamızdan dolayı, olta takımlarımız İzmir’e uygun değildi. Yani surf takımı olmaması nedeniyle, biz de kendimize yeni balık malzemeleri almaya karar verdik.

Alışverişimizi yaptıktan sonra turumuzu tamamlayarak eve döndük. Şimdilik paylaşımlarımız İzmir’in amatör balıkçılarından. Yakın zamanda kendi avlarımızı da paylaşmaya başlayacağız. Balık avı için önümüzde çok fazla zaman olmadığının farkındayız. Malum havalar yakında soğumaya başlayacak. Her kışın sonunun bahar olduğunu unutmadan biz malzeme teminine devam edeceğiz. Umuyoruz bu malzemeleri denemek nasip olur.

Uzun, balıkların barınmasına olanak veren bir sahil yapısına sahip olan İzmir, umuyorum bize çok güzel av imkanları verecektir. Yakında İzmir’in ilçelerini de kapsayan paylaşımlar yapmaya başlayacağız. Bu açıdan oldukça çok fırsat bulacağımızı düşünüyorum.

İzmir’in ilçelerinin çoğunda tekneli veya kıyı balıkçılığı olarak oldukça elverişli, bu nedenle sizlerle çok daha fazla paylaşım içerisinde bulunacağız. Av fotoğraflarını bizimle paylaşan balıkçı arkadaşlara teşekkür ederek yazımızı sonlandırıyoruz.

Oltası suda olan tüm balıkçılara rastgele diyoruz.